Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
Home » Mellplasztika » Mellnagyobbítás » Sport és edzés a mellnagyobbítás után – Maradj fitt!
sport-mellnagyobbitas-utan

Sport és edzés a mellnagyobbítás után – Maradj fitt!

google_plustwitterFacebook

Sok nő elégedetlen mellei méretével vagy formájával és szívesen változtatna ezen mellnagyobbítás segítségével, de aggódik a műtétet követő viszonylag hosszú gyógyulási időszak miatt. Hiszen ki szeretné az ezzel járó inaktivitás következtében elveszíteni nehezen megszerzett lapos hasát, vagy feleslegesen felszedett kilókkal elrontani sportos alakját? Az ő számukra van egy jó hírünk! A mellnagyobbítás után is lehetőségük van arra, hogy a megfelelő gyakorlatok segítségével karbantartsák testüket és a gyógyulási idő alatt is megőrizzék fittségüket.

Fontos azonban kihangsúlyozni, hogy semmiképpen nem szabad túlzásba esnünk és minden testmozgást a lehető legnagyobb körültekintéssel kell végeznünk. A műtét komoly megterhelést jelent a szervezet számára és a nem megfelelően végrehajtott gyakorlatok vagy a túl intenzív testmozgás nagymértékben hátráltathatja a felépülést és negatív hatással lehet a mellnagyobbítás végső eredményére is. Minden esetben tartsuk be a kezelőorvos tanácsait és ne próbáljuk siettetni a gyógyulási folyamatot. Ha fokozatosan és megfelelő odafigyeléssel térünk vissza a megszokott testmozgáshoz, formában tarthatjuk magunkat és műtét eredményeit sem veszélyeztetjük.

A sport és a mellimplantátum elhelyezése

Fontos tényező lehet a mellnagyobbítás után végzett sport szempontjából, hogy hova került beültetésre a mellimplantátum. Egyrészt sportos, alacsony testzsír százalékkal és kevés mellszövettel rendelkező hölgyek számára általában érdemesebb az implantátum mellizom alá történő elhelyezését választani, mert így az eredmény esztétikusabb és természetesebb lesz, mint más elhelyezés esetében. Másrészt az izom fölé beültetett mellimplantátum súlya nagyobb húzóhatást gyakorol a melleket tartó szövetekre, a mell bőrére, illetve a váll és a nyak izmaira is. A rendszeres sport során a mellek még a megfelelő melltartó viselése esetén is folyamatosan kivannak téve a különböző irányú mozgásoknak, így a stabilabb implantátum elhelyezés nagyobb eséllyel biztosítja a mellimplantátumok megfelelő pozícióját és a mellnagyobbítás tartós eredményét.

Sport a mellnagyobbítás után

Az első két hét

A műtétet követő első két hétben a legfontosabb feladat hagyni szervezetet, hogy megnyugodjon és a gyógyuláshoz elengedhetetlenül szükséges folyamatok végbemenjenek. Ebben az időszakban semmilyen megterhelő fizikai aktivitás nem megengedett. Az egyetlen mozgásforma, amit ilyenkor végezhetünk a séta. Ez viszont kifejezetten ajánlott, mert a felesleges kalóriák elégetése mellett nagyszerűen serkenti a vérkeringést is, ami jótékony hatással van a sebek gyógyulására. Lehetőség szerint sétáljunk minél többet, napközben óránként legalább 10-15 percet. A séta legyen lassú, hiszen nem sietünk sehova, ráadásul a lassú séta meglepő módon, a lendület hiánya miatt több kalóriát éget, mit a gyors és közben a mellnagyobbítás során megbolygatott szövetek sem rázkódnak feleslegesen. Figyeljünk rá, hogy a szívverésünk ne emelkedjen meg túlzottan, így nem terheljük túl a testünket. Étkezzünk egészségesen és ne fukarkodjunk a kalóriákkal, hiszen a szervezetnek a gyógyuláshoz tápanyagokra és vitaminokra van szüksége, különös tekintettel az első pár hétre. Fontos, hogy ne emeljünk semmi nehezet (maximum 2 kg) és ne hajoljunk mélyre.

Sport 3-4 héttel a mellnagyobbítás után

3-4 héttel a műtét után a séta még mindig ajánlott, de a legtöbb páciens számára ekkor már lehetőség nyílik rá, hogy részben, könnyített gyakorlatokkal visszatérjen az összetettebb edzéshez. Néhány tevékenység sajnos továbbra is tiltott, így kerüljük a futást, az úszást és a felsőtest erősítését, főleg a mellizom gyakorlatokat. Az alsótest, a lábak és a fenék edzése alacsony intenzitással megengedett, ahogy a kar és a has gyakorlatok is, de ezek fokozott odafigyelés igényelnek, mert esetenként a mellek húzódásával járhatnak. 3 hét után visszatérhetünk a megszokott szexuális életünkhöz is. Nehéz tárgyak emelése továbbra sem ajánlott, lehetőleg a 3-4 kilogrammot ne haladjuk meg.

Edzéstippek 4 héttel a mellnagyobbítás után

Lábgyakorlatok

  • Kitörés – sétáló, egylábas, oldalsó és hátrafelé
  • Lábtolás – széles, normál, közepes állással
  • Lábnyújtás (ennél a gyakorlatnál figyeljünk rá, hogy a karok és a mellkas ne feszüljön)
  • Guggolás saját súllyal
  • Fenékemelés
  • Lábemelés

Kargyakorlatok

A kargyakorlatokkal legyünk óvatosak és figyeljünk rá, hogy a mellkas izomzatát ne terheljük. Súlyzók helyett gumiszallag, vagy gumikötél használata javasolt.

  • Egykezes karhajlítás
  • Kétkezes karhajlítás
  • Tricepsz gyakorlat (lehúzás) egy kézzel
  • Tricepsz gyakorlat (lehúzás) két kézzel

Hasgyakorlatok

Itt is ügyeljünk, hogy a mellkas ne feszüljön!

  • Lábemelés
  • Olló

Sport 5-6 héttel a mellnagyobbítás után

A műtétet követő 5. héttől fokozatosan visszatérhetünk a korábban megszokott edzéshez. A séta természetesen továbbra is ajánlott. Bár minden páciens gyógyulási üteme más és más, a legtöbben 6 héttel a mellnagyobbítás után már teljes életet élhetnek és kedvenc sportjukat is többé-kevésbé megkötések nélkül végezhetik. Ettől kezdve már szabad úszni, futni, lovagolni és elkezdődhet a felsőtest edzése is.

Összefoglalva tehát, a mellnagyobbítás után következő gyógyulási időszakban sincs rá szükség, hogy lemondjunk a sportról és a testmozgásról, megőrizhetjük fittségünket és elkerülhetjük a nem kívánt súlygyarapodást is. Mindezek mellet ugyanakkor ebben a néhány hétben mindenfajta testmozgást óvatosan és nagy körültekintéssel kell végeznünk, hogy ne akadályozzuk a szervezetünk regenerálódását a műtét után és elkerüljük az esetleges szövődményeket. Minden esetben hallgassunk a kezelőorvos tanácsaira és kövessük az előírt menetrendet. Semmiképpen ne próbáljuk meg siettetni a gyógyulás folyamatát és ne végezzünk olyan gyakorlatokat, melyekre a testünk még nem áll készen. Lassan, fokozatosan térjünk vissza a megszokott edzésünkhöz és életvitelünkhöz, így végül kellemetlenségek nélkül érhetjük el a kívánt célunkat.

Mellnagyobbítás előtte utána képek és információk

mellnagyobbitas-elotte-utana